עו"ד תאונות עבודה – נכות בעבודה

גמלת נכות מעבודה הנה גמלה לה זכאים נפגעי עבודה אשר נותרה להם נכות עקב תאונת העבודה בה הם היו מעורבים או עקב מחלת המקצוע ממנה הם סובלים. קצבת הנכות מוענקת כתשלום חודשי או כמענק, והיא נקבעת על סמך החלטותיה ומסקנותיה של הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי האחראית על בדיקת הליקויים הגופניים המשפיעים על כושר עבודתו של מגישי התביעה לזכאות.

נפגעי עבודה (בהתאם להגדרת הביטוח לאומי) זכאים על פי חוק למגוון זכויות המוענקות להם באמצעות גמלאות שונות מטעם המוסד לביטוח לאומי, כאשר בין יתר הזכויות העומדות לרשות נפגעי תאונות עבודה ומחלות מקצוע תוכלו למצוא:

• בעלי דרגת נכות זמנית של 9% ועד 19% זכאים לקבלת תשלום חד פעמי.
  • בעלי דרגת נכות קבועה של 20% ומעלה זכאים לקבלת קצבת נכות מעבודה. בנוסף, בעלי דרגת נכות זכאים לקבלת תעודת נכה.
  • בעלי דרגת נכות של 10% ואילך זכאים לקבלת דמי שיקום מקצועי אשר נועד למטרות שילובם בשוק התעסוקה.

חשוב לדעת: נפגעי עבודה אשר אינם מצויים בכושר עבודה גם לאחר תקופת קבלת דמי הפגיעה זכאים לקצבה חודשית בגובה של 75% משכרם החודשי הממוצע בתקופה שלפני הפגיעה.

הגשת התביעה מתבצעת באמצעות טופס תביעה לקצבת נכות מעבודה, והיא מתאפשרת במהלך השנה הראשונה לפגיעתו של העובד. לאחר הגשת הבקשה מגיש הבקשה יזומן לוועדה רפואית אשר תבחן את הליקויים הגופניים המשפיעים על כושר עבודתו , ומסקנות הוועדה יימסרו למגיש התביעה בין שבוע לשלושה שבועות. בכל אותם מקרים בהם הוועדה החליטה לפסול את בקשתו של מגיש התביעה או במקרים בהם חלה החמרה במצבו הרפואי של מגיש הבקשה לאחר קביעתה של הועדה, מגיש הבקשה יכול להגיש בקשה לקביעה מחודשת של דרגת הנכות.