עו"ד ביטוח לאומי – גמלת ניידות

גמלת ניידות מהווה מכלול של הטבות המוענקת לאזרח תושב ישראל הסובל מאחוזי מוגבלות בניידות בגין ליקוי פיזי כזה או אחר ברגליו. גמלה זו מוענקת החל משנת 1977, וזאת לאחר העמדת הסכם ניידות בין משרד האוצר לבין המוסד לביטוח לאומי. הסכם הניידות אשר נערך בין הצדדים נועד להסדיר את נושא הניידות לכלל אזרחי המדינה אשר אינם יכולים להתנייד בכוחות עצמם בשל ליקוי רפואי. על פי סעיפי ההסכם, גמלת הניידות מוענקת אך ורק לאנשים הסובלים מפגיעה פיזית בפלג גופם התחתון.

מי זכאי לגמלת ניידות?

התנאים לקבלת גמלת ניידות כוללים בין היתר עמידה בפני ועדה רפואית הקובעת כי תובע הגמלה הינו בעל ליקוי פיזי ברגליו המאפשר הגדרת אחוזי מוגבלות בניידות. תנאי נוסף לקבלת גמלת ניידות מחייב כי למגיע הבקשה יקבעו 40% מוגבלות בניידות, וזאת במקרים והוא הינו בעל רישיון נהיגה. במקרים בהם מגיש התביעה איננו בעל רישיון נהיגה, הזכאות לגמלה מוענקת לאותם אנשים שנקבעו להם 60% (לפחות) מוגבלות בניידות.

מה הן ההטבות המוענקות לזכאי גמלת ניידות?

גמלת ניידות מקנה לזכאים מגוון נרחב של הטבות הקשורות לתחום הניידות. הטבות אלו כוללות: קבלת קצבה חודשית למימון צרכי הניידות, קבלת החזר הוצאות בגין רכישת כיסא גלגלים, קבלת הלוואות בתנאים מועדפים לרכישת רכב ועוד. במקרים בהם בעל הזכאות סובל ממוגבלות בניידות בשיעור של 80% ויותר, הוא זכאי להכפלת סכום הקצבה החודשי.