עורך דין תאונות אישיות – תביעה לתאונות אישיות

יניב חקימוביץ דיני עבודה, זכויות העובד, כללי 0 תגובות

תאונה אישית הנה הגדרה למגוון נרחב של תאונות העלולות להתרחש בכל רגע נתון לכל אחד ואחת מאתנו באופן פתאומי. על פי חוק הביטוח לאומי המונהג במדינת ישראל, כל תושב ישראל שמלאו לו 18 שנה, יהא זכאי לקבלת דמי תאונה בגין התקופה בה הוא איבד את כושרו התפקודי עקב התאונה.

תנאי הזכאות לקבלת דמי תאונה מטעם המוסד לביטוח לאומי:לעזרה מקצועית

• מגיש התביעה הנו תושב ישראל מעל גיל 18.
• מגיש התביעה הנו עובד שכיר או עצמאי אשר איננו מסוגל לעסוק באף פעילות תעסוקתית.
• מגיש התביעה מאושפז בבית החולים, או לחלופין, מרותק לביתו.
• מגישת התביעה הנה עקרת בית שעקב פגיעתה איננה יכולה לעסוק בעבודות משק הבית.
• מגיש התביעה מחויב בעריכת בדיקה רפואית תוך 72 שעות מרגע התרחשות התאונה.

הגשת תביעה לתאונה אישית:

קבלת דמי תאונה מטעם המוסד לביטוח לאומי מחייבת אתכם בהגשת תביעה באמצעות טופס תביעה לתשלום דמי תאונה. טופס זה חייב להיות מוגש למשרדי הביטוח לאומי בתוך שלושה חודשים מיום התרחשות התאונה (עד 90 יום). אחד ממסמכי הטופס משמש כמעין תעודה רפואית, אותה נדרש מגיש התביעה למסור לידי הרופא המטפל. הרופא המטפל נדרש למלא את כל הפרטים המופיעים בטופס ולחתום על גבי המסמך.
חשוב לדעת: עובד שכיר נדרש להגיש לטופס התביעה גם אישור מעסיק בגין תקופת ההיעדרות ממקום העבודה עקב התאונה.

מספר דברים שחשוב לדעת על דמי תאונה:
דמי התאונה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי לתקופה מרבית של 90 יום ברצף.
למגישי תביעה שאינם עובדים שכירים או עצמאיים, לרבות, עקרת בית, דמי התאונה לא ישולמו בגין 14 הימים הראשונים שלאחר יום התאונה.

על המחבר

יניב חקימוביץ

חבר בלשכת עורכי הדין בישראל בעל תואר L.L.B במשפטים, הקריה האקדמית אונו. עוסק במתן ייעוץ משפטי שוטף וחוות דעת משפטיות בתחום דיני העבודה, הסכמי עבודה, ליווי עובדים ומעסיקים בניהול הליכים בביתי הדין לעבודה, הרשויות השונות והליכי שימוע. בעל ניסיון רב ועשיר במשפט העבודה, שימש כיועץ משפטי בתחום דיני העבודה באחת החברות הגדולות והמובילות במשק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *