עו"ד לדיני עבודה – צירוף נכויות

צירוף דרגות נכות מעבודה הנה תביעה אותה רשאי להגיש כל עובד אשר נפגע במספר תאונות עבודה ובגינן נקבעו לו מספר דרגות נכות עקב הפגיעות השונות. הגשת תביעה לצירוף דרגות נכות מעבודה מתאפשרת באמצעות תקנה 12 לחוק הביטוח לאומי, המפרטת את הנסיבות בגינן ניתן להגיש בקשה לצירוף נכויות מעבודה. בין יתר הזכויות העומדות לרשות נפגעי עבודה בעלי דרגות הנכות השונות תמצאו:

התנאים המזכים בצירוף נכויות

בין יתר התנאים הנדרשים לצורך הגשת תביעה לצירוף דרגות נכות מעבודה תמצאו:
צמצום הכנסות לאורך תקופה של 12 חודשים אשר קדמו למועד הגשת התביעה.
צמצום בהכנסות כתוצאה ישירה מהאופי המצטבר של הנכויות אשר נקבעו לנפגע העבודה עקב תאונות העבודה השונות בהן הוא היה מעורב.
חשוב לציין שצמצום בהכנסות הנו בשיעור של 50% ויותר.
צירוף הנכויות עשוי להקנות למגיש התביעה את הזכות לקבלת גמלה במקום מענק.
באופן עקרוני, כל עובד אשר נפגע במספר תאונות עבודה אשר הוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונות עבודה, וכפועל יוצא מכך, הוענקה לו דרגת נכות בגין כל אחת מהפגיעות, זכאי להגיש בקשה לצירוף דרגות נכות.

הליך התביעה

לאחר שפקיד התביעות אישר את התקיימותם של שני התנאים הטכניים המופיעים בתקנה 12 לחוק הביטוח לאומי (צמצום הכנסות וזכות לקבלת גמלה במקום מענק), תביעתכם תועבר לידי הוועדה הרפואית אשר תפסוק בנוגע לדרגת הנכות המצטברת. ברוב המקרים, הוועדה הרפואית בוחנת את הקשר בין האופי המצטבר של דרגות הנכות לבין הפגיעה בכושר ההשתכרות של מגיע התביעה.

חשוב לדעת: מכיוון שדרגת הנכות הנקבעת על ידי הוועדה הרפואית בתביעות לצירוף נכויות הנה דרגת נכות משוקללת, גובה הקצבה החודשית יכול להגיע לאלפי שקלים, וזאת בהתאם לגובה משכורתו של המבקש.